Week 1 alweer voorbij! - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Melissa Vermeer - WaarBenJij.nu Week 1 alweer voorbij! - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Melissa Vermeer - WaarBenJij.nu

Week 1 alweer voorbij!

Door: Melissa Vermeer

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Februari 2016 | Malta, Santa Venera

Alsnog een fijne Valentijnsdag vanuit het prachtige Malta!
Het is alweer 14 februari en de eerste werkweek zit er alweer op en het weekend ook helaas.

De week begon met uitzoeken hoe de bussen hier werken en we hadden verwacht dat het erg moeilijk en moeizaam zou gaan, maar het tegendeel is waar! We vertrekken smorgens rond een uur of kwart over 8 naar de busstop waar wij opstappen en dan is het afwachten wanneer er een bus komt, want de tijden kloppen niet en de bus komt wanneer hij kan.. Als we zijn opgestapt moeten we ongeveer 10 minuten in de bus zitten om daarna over te stappen naar een andere lijn. Helaas is er om de 100 meter een bushalte en stopt hij soms ook bij elke halte... Als we moeten overstappen kunnen we gelukkig 3 verschillende lijnen pakken en duurt het maar maximaal 10 minuten voordat we een bus hebben. Dan begint de rit met prachtig uitzicht langs het water, wat zeker niet vervelend is :) Deze rit duurt ongeveer een half uurtje en dan stap ik als eerste uit en moet Demi nog ongeveer 10 minuutjes verder met de bus.

De eerste week bestond voornamelijk uit telefoontjes plegen om het systeem te updaten, wat inhoud dat ik moet vragen of het huis/appartement of iets anders nog te koop staat en zo ja of de prijs nog hetzelfde is. Op mijn beste Engels en de hoorn heel dicht tegen mijn oor aan begon ik hieraan.. De meeste mensen zijn erg vriendelijk en vaak prima te verstaan, maar wanneer ze een straat of email adres doorgeven, ben ik er helaas nog niet in geslaagd om dit goed op te schrijven.. haha. De plaatsnamen in Malta worden ook anders uitgesproken dan hoe wij het op het Engels zouden zeggen.. Zo komen er plaatsen voorbij die er zo uitzien: Buggiba, Naxxar, Ħal Għargħur, Imtarfa en Mellieħa, dus google is mijn beste vriend en natuurlijk helpen mijn collega's(al zijn dat er niet veel) met hoe ik alles moet uitspreken!

Dinsdag heb ik een workshop gehad over LinkedIn, en dan denk je misschien ik weet al prima hoe dat werkt, maar ik moet het natuurlijk voor business gebruiken en overal zit wel een strategie achter. Ik heb zelf het het LinkedIn account gemaakt voor mijn stagebedrijf, want dat hadden ze nog niet. Hier zal ik binnekort beginnen met blogs schrijven en plaatsen. Ik heb daar nu al heel veel zin in, en als je leuke onderwerpen hebt om over te schrijven, laat het me weten! Ik ga namelijk over van alles schrijven en niet alleen over vastgoed. Mensen moeten geinteresseerd zijn om iets te lezen en dat kan gaan over de 10 beste pizzarestauranten in de buurt!

Er komen nog meer workshops aan, waar ik al erg naar uitkijk! Mijn baas is zo lief geweest om mijn tijden aan Demi aan te passen, waardoor we elke dag samen kunnen rijden, al blijf ik wel langer als ik nodig ben.
Naast de taken die ik net genoemd heb, plaats ik ook nog huizen etc. op een huizen site in Malta en ook op facebook. Dit is ongeveer hoe mijn werkweek er uit zag deze week!

Deze woensdag was er een nationale feestdag in Malta en waren we vrij. Ons was verteld dat deze feestdag met veel versieringen in Valletta uitbundig gevierd zou worden, dus besloten wij naar Valletta te gaan! Helaas geen feest te vinden, maar wel, jawel heel veel Chinese toeristen! haha. We hebben zelf dus ook maar de toerist uitgehangen in Valletta en daarna lekker wat gegeten en gedronken op een terrasje, in de zon! Nog een Nederlander ontmoet, maar dat is niet zo heel moeiijk want er zijn er genoeg te vinden hier!

Vrijdagavond zijn we uitgeweest in Paceville, wat uitgesproken wordt als ''Padjevil" :) Er is een club, Footloose, waar erg veel Nederlanders komen, dus dat is erg gezellig! Een mixdrankje kost hier 2,50 dus dat valt erg mee! We hebben een erg leuke avond gehad en zijn niet al te laat naar huis gegaan, want we waren erg moe. De taxi heeft ons snel bij ons appartement afgezet en zijn toen lekker ons bed ingedoken!

Zaterdag waren we van plan onze spullen, die we voor het uitgaan hadden achtergelaten bij de andere jongen in Malta van onze studie, op te halen. Onderweg naar de bushalte, was het weer toch lekkerder dan we hadden gedacht toen we in het appartement stonden. 20 Graden met zon! Heerlijk!

Bij de bushalte aangekomen, zagen we een bus 100 meter verderop staan die wij moestten hebben, maar er kwam helaas geen beweging in. Hij stond vast op een rotonde en er waren heeeel veel auto's die ook in de file stonden. Er stond dus een andere bus vast op de rotonde die niet wegkon.. Na 10 minuten stapten alle reizigers uit de bus die wij ook moestten hebben en kwamen onze kant opgelopen. Ons werd verteld dat er een kleine aanrijding was gebeurd en hier in Malta mogen de betrokken auto's niet verplaatst worden!! Ze moeten wachten totdat de politie komt, dan wordt er een witte lijn getrokken over de grond en kan het onderzoek beginnen.. Na bijna besloten te hebben om terug te lopen naar ons appartement, na 40 min gewacht te hebben, zagen wij dat er beweging in kwam, eindelijk!

Savonds hebben we een filmavond gehouden met natuurlijk een lekker wijntje erbij en wat lekkers!
Arvin heeft het hele weekend moeten werken, omdat het resort dit weekend zijn opening had. Volgende week zaterdag zal hij gezellig hier heen komen en ons appartement ook zien! Ik had vorig weekend een hele leuke beer gehad alvast voor Valentijn, waar ik erg blij mee ben!:)

Voor alle foto's, op Facebook heb ik een map aangemaakt voor Malta.
De link hiervoor staat hieronder.

https://www.facebook.com/melissa.vermeer.54/media_set?set=a.950282405053168.1073741834.100002142533477&type=3

Ik hoop weer snel een verslag te schrijven, maar morgen gaan we eerst maar weer is werken.. Haha!

Tot snel! Groetjes uit het zonnige Malta, waar het dus niet sneeuwt :) (Sorry)

Melissa&Demi

  • 14 Februari 2016 - 21:22

    Tante Tonnie:


    Dank je ik hoop dat jij ook iets van Valentijn hebt meegekregen

    Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt ,,ik weet zeker dat jij dit red allemaal je bent een kanjer met veel kennis in huis en humor zeker ook belangrijk
    dank je dat we je kunnen volgen ik vind het heerlijk om te lezen wat jij beleefd

    liefs van Tante Tonnie xx

  • 14 Februari 2016 - 21:36

    Oma:

    Hoi Melissa Ja ik heb je reisverslag net gelezen, en vind het erg leuk om te lezen. Jullie hebben het goed naar je zin hè, nou fijn hoor omdat te horen. En erg lekker weer 20 graden bofkont, hier viel wat natte sneeuw. Morgen weer de wekker afzetten en dan begint de nieuwe werkweek, ja het is niet altijd feest.Ja vandaag is Ome Cees geweest maar die was niet zo lekker, hij was snotverkouden en moest heel veel hoesten.Ik hoop dat je nu dit wel kan lezen,vorige keer lukte het niet. Ik heb het adres van papa gekregen en een kaart op de bus gedaan,maar kijken wanneer je hem krijgt. Doe ze allemaal de groetjes en tot schrijfs. Veel liefs en een dikke knuffel van ons Oma en Ome Cees xxxx

  • 14 Februari 2016 - 21:52

    Alinda:

    Hey meissie, super leuk je reisverslag.
    Fijn dat jullie het leuk hebben en super dat je baas
    Je werktijden heb aangepast zodat jullie samen
    Kunnen reizen.
    Boodschappen doen gaat ook goed zo met de koffer haha.
    Nieuwe week komt er weer aan, heel veel
    Succes lieverd!!
    Dikke kus van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Hoi allemaal! Via deze weg zou ik jullie graag op de hoogte willen houden van mijn internship in Malta van Februari tot Juni! Demi van Doormaal en ik reizen samen af naar Malta om allebei stage te gaan lopen bij een Real Estate bedrijf. Groetjes Melissa

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 6827

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 25 Juni 2016

Internship in Malta

Landen bezocht: