1 Maand op het prachtige Malta - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Melissa Vermeer - WaarBenJij.nu 1 Maand op het prachtige Malta - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Melissa Vermeer - WaarBenJij.nu

1 Maand op het prachtige Malta

Door: Melissa Vermeer en Demi van Doormaal

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Maart 2016 | Malta, Santa Venera

Daar ben ik weer! Het heeft iets langer geduurd dan dat ik wilde, maar we hebben voornamelijk gewerkt en ik had niet veel om over te schrijven, maar nu vond ik het wel weer tijd voor een nieuw verslag!

De afgelopen drie weken zijn heel snel voorbij gegaan, veel sneller dan ik had gedacht. In het weekend is het telkens prachtig weer met zon en rond de 20 graden, maar door de weeks waai ik soms bijna weg! Het is een eiland, dus ja het waait veel, en als het waait, dan moet je ook echt oppassen! Maar we hebben zeker niet te klagen..

Drie weken geleden was alles nog erg nieuw, maar nu weten we al best veel over ons werk en Malta zelf. We hebben een aantal dingen die we heel graag willen doen en gaan ook een lijstje maken zodat we deze kunnen afstrepen. En we zullen jullie zeker op de hoogte houden met wat we allemaal meemaken en doen!

Deze zaterdag zijn we naar Popeye Village geweest, wat in Mellieha ligt, linksboven in Malta. Hier is, zoals je vast al begrijpt, de film Popeye opgenomen en konden we een kijkje nemen. Het ligt op een prachtige locatie aan het water met rotsen en kliffen omringt. Hier zijn we gezellig met z’n viertjes naar toe geweest en hebben we ook nog leuke foto's gemaakt! Ik zal er nog een paar toevoegen, en anders zijn ze altijd op facebook terug te vinden!

Demi, Arvin en ik zijn ook nog een serie gestart, zodat we elke week wat te kijken hebben, als er geen voetbal op tv is dan.

Zondag is Frietjes dag! Omdat we geen friteuse hebben, maar toch graag frietjes wilden eten, bedacht Demi het idee om zelf frietjes te maken en ze in de oven te doen. Het recept zei dat ze er een uurtje in moesten, maar na een half uurtje kijken waren ze al aan de zwarte kant, meteen eruit gehaald, en ze smaakten alsnog heerlijk! De tweede en derde keer waren ze nog lekkerder :)

Zondag is ook voetbalkijkdag, dus als Feyenoord op zondag moet spelen, zijn wij sowieso van de partij!(ja ja Demi is een feyenoorder).

Voorderest was vorige week donderdagmorgen bij mij op het werk alle elektriciteit uitgevallen, wat ik natuurlijk niet erg vond. Toen hadden we het excuus om al het papierwerk maar is te doen, haha.

Op ons to-do lijstje staat op dit moment:
-Het bezoeken van Comino, waar de Blue Lagoon te vinden is, wat prachtig is!
-Het vuurwerkfestival op 30 april in Valletta.
-Naar Golden Bay wanneer het lekker weer is. Dit strand ligt vlakbij Arvin, dus dat komt goed uit :)
-Sight Seeing tour.
-Zwemmen met dolfijnen in mei/juni
- De Three cities bezoeken
- Kroketten & Frikandellen avond :)

Als jullie ervaring hebben met leuke bezienswaardigheden of dingen te doen in Malta, hoor ik het graag!!

En nu even een stukje geschreven door Demi:
Dit zal even kort gaan over mijn werkervaringen bij Frank Salt. De collega's zijn echt super leuk!! 2 weken geleden was de Annual General Meeting van Frank Salt. Hier werden de resultaten van het afgelopen jaar en de doelen voor 2016 gepresenteerd. Ook werd het nieuwe logo bekent gemaakt. De marketing afdeling (waar ik een onderdeel van ben) moest van te voren het een en ander klaar zetten.

De stagiaires (in totaal met mij 3) hadden nogal honger en hebben goed gebruik gemaakt van het muffin buffet. Na de presentatie waren er lekkere drankjes en hapjes en werd er gezellig met iedereen gekletst. Het was erg leuk om op deze manier wat nieuwe mensen te ontmoeten.

Na de borrel ben ik met het werk nog wat kleins gaan eten (heerlijke spare ribs) en hebben we een drankje gedaan. We zijn optijd naar huis gegaan, want er moest de volgende dag gewoon gewerkt worden. Mijn stagebegeleider was wel zo lief om mij naar huis te rijden. Ik was alleen zo slim om aan de verkeerde kant van de auto in te willen stappen haha.





  • 07 Maart 2016 - 20:42

    Alinda Vermeer:

    Zo fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. De foto's zijn ook erg leuk!
    Hoop dat het ook 20 of wat meer:) is als wij naar jullie toe komen.
    Hier heeft het vannacht gesneeuwd en dat geef het voor vannacht ook
    Weer op helaas.
    Weer een leuk verslag meiden, dikke kus uit Hollandia xxxxx

  • 07 Maart 2016 - 21:32

    Tante Tonnie :

    Wat hebben jullie een mooie tijd daar ,,en voor mij is dit heel fijn om te lezen
    Hier kan je nog lang op terug kijken ,,en het weer is tien x lekkerder dan in Nederland
    nog veel plezier en een stukje wijsheid opgedaan
    Liefs Tante Tonnie xx

  • 07 Maart 2016 - 22:30

    Soraya :

    Leuk om weer van je te horen!
    Wat ook echt een aanrader is: blue grotto. Als je er heen gaat app dan even dan leg ik uit wat de leukste route is om er te komen.

    Heel veel plezier nog!
    De tijd vliegt voor bij geniet er van.

    Groetjes Soraya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Hoi allemaal! Via deze weg zou ik jullie graag op de hoogte willen houden van mijn internship in Malta van Februari tot Juni! Demi van Doormaal en ik reizen samen af naar Malta om allebei stage te gaan lopen bij een Real Estate bedrijf. Groetjes Melissa

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 6823

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 25 Juni 2016

Internship in Malta

Landen bezocht: